17.04.2012

M.Ś.


A więc, moje wiersze będzie można usłyszeć w Radiu Liryka. Ponieważ, nie mam na czym je nagrać, będą czytane przez pewnego Pana bądź Panią ;). Oprócz tego, pewnej poetce, spodobały się moje wiersze, więc napisała, że uważa, że świetne by były na Gender.
Także, jak się ukażą, podam linka.

A tak poza tym, będzie wręczenie nagród w Warszawie - Pałac Staszica, 25 kwietnia,
za /ANTOLOGIĘ POETÓW WSI.SŁOWA PRZYSIADŁY NA MIEDZY.. / Jednak nie zjawię się tam.
Ale prawdopodobnie pojadę na Mazury na premierę antologii. ;)

Dziś dowiedziałam się..

''Świetlicki dostał Silesiusa po tym, jak w ubiegłym roku, z okazji 50. urodzin, oficyna EMG wydała jego imponujący zbiór "Wierszy zebranych", do którego obok utworów znanych z poprzednich wydań trafiło wiele tekstów wcześniej niepublikowanych. Jakby tego było mało, w Poznaniu odbyła się konferencja naukowa poświęcona twórczości krakowskiego poety. Czy to wszystko, łącznie z Silesiusem za całokształt, oznacza, że Świetlicki stał się już klasykiem? Adam Poprawa, juror Silesiusa, jest przekonany, że tak. - To bardzo dobra poezja, mocna, ironiczna, niepowtarzalna, jednostkowa - mówi o twórczości Świetlickiego. - On się wpisuje w tę wielką tradycję polskiej poezji, domykając epokę modernizmu. W twórczy sposób powtarzając gesty Różewicza, polemizując z Białoszewskim i Miłoszem. Świetlicki to wielka postać i znacznie poważniejszy autor niż nam się na pozór wydaje.''


Muszę napisać, że jeeestem baardzo szczęśliwa, że tak doceniają Świetlickiego.
Jego TOMIK - MUZYKA ŚRODKA, dostałam od polonistki i tak poznałam się z jego twórczością. Normalnie BRAWO BRAWO BRAWO. ;)

Jeden z moich ulubionych wiersze ŚWIETLICKIEGO :)

Marcin Świetlicki - Ty

Byłaś jedynym miejscem tego miasta,
mozliwym do dotknięcia,
ale zdrewniałaś i zniknęłaś
-nie jesteś warta tego wiersza,
a i ten wiersz niewarty ciebie.
Znalazłem dzisiaj słaby puls,
tłukący się czasami pod podłogą
-przywarłem całym ciałem.

M.Ś.